Google Caffeine Nedir? Backlink Taktikleri Nelerdir?

Google Caffeine ile en aktif ve yeni konular daha üst sıralarda çıkarılarak mevcut Google aramalarında öncelik tanıyacaktır. Geçmiş eski olan yazılar da ufak tefek güncellemeler arşivde bulunan yazılara da Google açısından değer verilecektir. Caffeine ile Google indexleme ve sunum açısından değişikliğe giderek %50 oranında bir yenilik yapmıştır.

Caffeine, sosyal medyanın etkisi açısından direk olarak yansımaktadır. Tüm sosyal ağlarda, bunlar nelerdir derseniz? Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest gibi büyük yapılara sahip ağlara da çok değer vereceğinden, bu şekildeki sitelerinde sosyal alanda rekabete neden olacaktır.

En önemli hususlardan biri de sitelerin hızlı açılmasıdır. Google Caffeine artık sitelerin açılma sürelerini arama sıralarında doğrudan etkileyecektir.

Örneğin kendi sitemizde, site hızına biz maksimum düzeyde önem veriyoruz. Ayrıca  ben bu hız konusunda daha önce iş yapmış olduğum firmaların sitelerinde oldukça değer veririm. Daha sonra detaylı makalelerle size sunmak isterim. Mutlaka ve mutlaka sitenizin hız oranını arttırmaya yönelik çalışmalardan asla vazgeçmeyin ve elinizden geldiğince bu konudaki kaynakları takip edin.

Google Caffeine Nedir? Backlink Taktikleri Nelerdir?

Google Caffeine Nedir? Backlink Taktikleri Nelerdir?

Google Caffeine Uyumlu Backlink Taktikleri

Google Caffeine oldukça karmaşık bir algoritması vardır. Bu sistem backlink alımında bir çok hususa dikkat edilmesi gerekmektedir. Bu algoritmayla birlikte en çok önem arz eden husus, backlink çeşitliği ve sürekliliği olmuştur.  Site içi ve dış SEO çalışmaları sürdürürken bu iki kritere önem verirseniz, kalıcı ve kesin sonuca varabilirsiniz.

Caffeine algoritması ile en önemli 2 konu haline gelen süreklilik ve çeşitlilik, Arama motoru optimizasyonu çalışmalarında aşağıda anlatılanlara uyulmalıdır.

  • Öncelikle sitenizin ziyaretçilerinde bir artış gördükçe, backlink sayılarınızda bir artış yapmanız şarttır.
  • Mesela sitenizin ziyaretçi sayısından daha hızlı backlink sayınız arttırıyorsa, hemen buna yönelik reklam çalışmaları yapmalısınız. Ziyaretçiyi arttırmak için, bu ne olabilir? Facebook reklamlarıyla sağlayabilirsiniz. Hem etkili hem de daha az maliyetlidir.
  • Ayrıca, backlink sayınızı sitenizin büyük oranına göre günlük, haftalık, aylık olarak takiplerini yapmalısınız. Hiçbir zaman bir önceki aydan daha az olmamalıdır. Ya aynı seviye de tutmaya bakın, ya da yükseltmeye yönelik çalışmalarda bulunun. Not: Sabit kalması sorun teşkil etmemektedir. Birçok site de denedim, olumsuzluk görmedim.
  • Anchor text backlink çeşitlilik sağlamalısınız. Backlink aldığınız kelimelerde tekrara düşülmemelidir. Çalıştığınız backlink kelimesinin, ikinci ve üçüncü varyasyonlarında da backlink alınması, açık link çıkışları yapılması oldukça önemlidir.
  • Backlink kısmının bence en önemlisi, çeşitliliği arttırmaktır. Sürekli bloglardan, haber sitelerinden, forumlardan veya yorumlardan alınmamalıdır. Burada sosyal ağların her türlüsü ektin kullanmanızı öneririm
  • Rakiplerinizi analiz edin ve backlinklerini nerden aldıkları yönünde örnek alabilirsiniz. Ama backlinklerin kalitesinin ne derece olduğuna dikkat edin ve o yönlü bir çalışma yapın.
  • Rakip sitelerin nerden link almış kimlere link çıkışı yapmış bu konulara önem verin ve çalışmalarınıza katkısı olacaktır. Ama Moz Spam Score değerlerini kontrol etmeden, ben almayın derim. Rakip sitenin aldığı zaman bu değerler normaldi belkide. Siz aldığınızda eğer %30’un üzerindeyse almanızı pek tavsiye etmem.
  • Backlink aldığınız yerdeki tıklanma oranı çok değerlidir. Tıklanma oranı düşük yüzlerce kişinin yorum yazdığı bir yerden backlink almanız, sadece çöpten başka bir şey değildir. Etkisi yüksek yerleri tercih edin. Yorum yerine içerik üretin ve çalışmalarınıza daha etkili, fayda sağlayacak platformları tercih edin. Ayrıca bu tip davranışlar Google tarafından anlaşılacağından,  hem faydası olmadığı gibi hem de olumsuz olarak etkileyecektir.
  • Rakip siteleri özellikle ilk 1. Sayfa 5’inci sıraya kadar olan ki kısım için geçerli, backlinklerini nerden aldıysa ona yönelik çalışma yapabilirsiniz. Ama burada bir hususa dikkat çekmek isterim, rakibin aldığı backlink’in sitesini gene kontrol etmenizi öneririm. Moz Spam score’un ne olduğunu kontrol edin.
0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın