Google (Ceza) Filtreleri Nelerdir?

Google ceza filtreleri hakkında detaylı bilgi vermek istedim. Bu makalemi mutlaka sonuna denk okumanızı tavsiye ediyorum. Arama motoru optimizasyonu temeli kullanıcının memnuniyetine dayanan bir olgudur. Eğer siteniz kullanıcıları memnun etmiyorsa maalesef bunun sonucuna katlanıyorsunuz. Çok kısa süre içinde bir anda 7-8 sayfa birden yükselebilirsiniz. Ya da her şey iyi giderken siz yaptığınız bir spam çalışmasıyla sitenizi iyi bir konuma getirmişken bir anda tüm arama sorgularından tamamen silinmiş de olabilirsiniz.

Google ceza filtreleri

Google ceza filtreleri

Arama motoru algoritmaları dünyanın en gizemli yazılımları değildir. Google sizden tek bir şey ister, kullanıcıyı mutlu edin, tatmin edin. Bunu yaparken de arama motoru örümceklerini yormayacak bir yapıya bürünün. İşte algoritma dediğimiz şey aslında bu.

Oldukça basit değil mi? Yalnız Google algoritması bunu söyler ama hızlı ve etkili çıkış yöntemleri ve yapıyı asla bilemeyiz. Denememiz ve de denemekten vazgeçmememiz gerekir. Mutlaka ödülünüzü alırsınız.

Bazı anahtar kelimelerde sitelerin arama motoru sıralamaları her zaman dalgalanma yer değiştirme yaşayabilirsiniz. Arama motorunun sitenizi sıralaması, sitenizin optimizasyonuna bağlıdır. Google’ın sitenizi sıralamak için kullandığı birçok filtre var. Bu filtrelerin kriterlerini yerine getirmezseniz siteniz Google tarafından cezalandırılabilir.

 

Nedir Bu Google Filtreleri Detaylı İnceleyelim

Aşağıdakiler Google’ın düzenli olarak kullandığı filtrelerdir. Google basın açıklamasıyla bu filtreleri hiç doğrulamadı ama bunlar SEO uzmanları tarafından oluşturulmuş tahminler ve teorilerdir.

 

Google -30

Google -30 filtresi sitenize bakar ve herhangi bir SEO spam tekniği kullanıp kullanmadığını kontrol eder. Meta açıklamasına ve içeriğe anahtar kelime doldurma gibi taktikler cezaya sebep olur ve sonuç olarak siteniz 30 sıra düşer.

 

Google Bombing

Google Bombing filtesi, aynı anchor text’i kullanarak bir sürü inbound link elde etmeye çalışan sitelere uygulanır. Google aynı anchor text’i kullanan inbound linklere kesinlikle izin vermez. Bu yüzden backlink çeşitliliği kavramına önem gösterin.

 

Google Sandbox

Sandbox filtresi genelde domain ismi uzun zamandır olmasına rağmen yeni açılmış sitelere uygulanır. Birçok domain 1 yıldan fazla devam etmediği için, Google bu filtreyi kullanarak yeni bir sitenin rakip anahtar kelimeler için iyi sıralama elde etmediğinden emin olur. Tabi bu siteler rakip olmayan anahtar kelimeleri kullanabilirler.

 

Google Kopya İçerik Filtresi

Filtrenin adından da anlaşılacağı üzere, bu filtre başka siteler tarafından yaratılmış ve indekslenmiş içerikleri kullanan sitelere uygulanır. Eğer öyle olduğu anlaşılırsa, o sitenin sıralaması yüksek olmaz ve kopya içeriğin sonucu olarak PageRank düşer.

 

Google Domain Adi Yaşı Filtresi

Eski siteler ve domain adları, yeni sitelere göre anahtar kelimelerde daha iyi sıralanırlar. Domain yaşı filtresi de bu sebeple oluşturulmuştur. Site yaşlandıkça, daha fazla değerli anahtar kelime sıralaması için daha fazla sonuç ortaya çıkar.

 

Google Links.html Filtresi

Eğer daha fazla inbound link elde etmek için çift taraflı linkler kullanıyorsam; ve bu çift taraflı linkleri links.html denen sitenizdeki bir dosyada tutuyorsanız, Google bunu tespit eder. Google, arama motorları tarafından bulunmaması için özellikle saklanan, çift taraflı linkleri içeren sayfaları filtreleyebilir. Arama motorları artık çift taraflı linklere müsamaha göstermiyorlar, her ne kadar genelde sitenize bir zararı olmasa da bir yararı da yok.

 

Google Over Optimizasyon Filtresi

Sitede anahtar kelimeyi gereksiz yere kullandığınız durumlarda oluşur. Sitenizi tamamen Google’a göre optimize edip kullanıcılara yönelik faaliyetlerde bulunmazsanız Google tarafından sevilmezsiniz. Google kullanıcı dostu olan doğal siteleri tercih ettiği için sitenizi över optimizasyon kriterleri gereği cezalandırır.

 

Google Çok Fazla Link Filtresi

Link oluşturma işine çok yüklenirseniz sitenize bir anda çok fazla link gelmesi ne sebep olabilirsiniz. Bu da sitenizin Google tarafından yasaklanmasına sebep olabilir. Elde edilen linklerin zaman aralığı, linklerin geldiği yer gibi faktörler bu Google filtresinin kodunda yer almaktadır.

 

Google Link Farming Filtresi

Link farmları çok sayıda alakasız link içerir ve bu Google tarafından tamamen uygun görülmemektedir. Sektörünüzle alakası olmayan düşük kaliteli sitelere link vermemelisiniz. Kötü komşulara link vermek Arama motoru optimizasyonu sıralamanızı düşürebilir ve hatta sıralamada yasaklanmanıza sebep olabilir.

 

Google Güven Sıralaması Filtresi

Google siteleri sıralamaya ve iyi siteleri ödüllendirmeye bayılır. Page Rank da bunun örneğidir. Google’ın siteler içinde bir güven sıralaması vardır. Bu güven tek yönlü inbound linkler, domain yaşı, site yaşı, düzenli içerik güncellemesi ve bunun gibi faktörlerle sağlanabilir. Eğer sitenizin güven sıralaması düşükse, doğal listelemede de düşük sonuçlar alırsınız.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın