Growth Hacker Nedir?

Growth hacker pazarlamacının bir muadili gibi düşünebilirsiniz ama değildir. Pazarlamacıdan daha iyi de değildir. Growth hacker pazarlamacıdan tamamen farklıdır. Growth hacker asıl tanımı en iyi şekilde ifaden eden kişi Sean Ellis’dır. Büyümeyi gösteren insan Growth hacker’dır.

growth hacker

growth hacker

Growth Hacker’ın verdiği her karar büyümeyle alakalıdır. Tüm stratejileri, tüm taktikleri, tüm girişimleri büyümeye yöneliktir. Büyümeyi güneş gibi görürsek, Growth Hacker güneşin etrafında dönen bir gezegendir. Klasik pazarlamacılar da büyümeyi amaçlar ama aynı derecede değil.

Growth Hacker’ın tüm odağı büyüme üzerinedir. Growth Hacker’ın gücü de buradan geliyor. Pazarlamacıların aksine Growth Hacker yalnızca ve yalnızca büyümeyi düşünür, ona odaklanır ve onun için çalışır. Tek bir hedefe, büyümeye odaklanmak, pazarlama repertuvarında olmayan metodların, araçların ve uygulamaların artmasını sağladı ve aynı zamanda da iki dal arasındaki uçurumun da açılmasına sebep oldu.

 

Dijital Pazarlamanın Yükselen Değeri

Son dönemde dijital pazarlama piyasası içinde olan herkesin duyduğu bir kavram var Growth Hacking. Kısa zaman içinde SEO ajanslarının bile dönüşüm geçirmesini sağlayabilecek bir terim aslında bu.

Growth Hacking ile alakalı bazı yanlış anlaşılmalar da yok değildir. Growth Hacking gizli bir marketing çalışması mıdır? Veya işi bilmeyenlerin yalnızca satışları arttırmak için kullandığı teknik bir tabir mi? Yoksa internet ürünlerinin geleceği mi?

Aslına bakarsanız Growth Hacking’i ileri derecede zeka sahip olan ve de etik olmayan bir dijital pazarlama stratejisi gibi görülmektedir. Sean Ellis ilk bu kelimeyi ortaya sürmüş kişidir. Sean Ellis şirketlerin bir an da inanılmaz derecede büyümesi  yardım eden ve bu sektörde ilk olan kişi konumuna gelmiştir. Ayrıca bir çok şirket büyümek için Ellis’ın verdiği hizmetlerinden yararlanmaktadır. Sean kendi yerine birini aramaya başladığında problemler başladı.

Ellis’a gelen özgeçmişlerin işle bir alakası yoktu. Tecrübeleri ve bu alanda diplomaları olsa da Ellis’ın aradığı şey başkaydı. Gelenlerde eksik olan bir şeyler vardı. Sean’ın izlediği stratejiler klasik pazarlamacıların bildiklerinin dışındaydı. Klasik pazarlamacıların yetenekleri çok değerli olsa da bir startup’ın ilk safhalarında bir pazarlama ekibi kurup yönetecek birine ya da dış tedarikçileri yönetecek biri ne ya da hatta şirket hedeflerini gerçekleştirmek için stratejik bir pazarlama planı hazırlayacak birine ihtiyacınız yoktur. Klasik pazarlamacıların yapmaya alışık oldukları şeylere kesinlikle ihtiyacınız yoktur. En baştan asıl olan şey, büyümedir.

Sean pazarlamacı arıyordu, bu yüzden pazarlamacılar başvurdu. Sean da aradığı şeyi değiştirdi. O artık Growth Hacker arıyordu. Böylece Growth Hacking kavramı ortaya çıkmış oldu.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın