Inbound Marketing (Pazarlama) Nedir? Nasıl Yapılır?

Inbound marketing kavramını, Arama motoru optimizasyonu ile ilgileniyorsanız mutlaka duymuşsunuzdur. Inbound Marketing kavramı Arama motoru optimizasyonu ile doğrudan bağlantılı bir kavramdır. Bu kavramı anlamanız, SEO mantığını kavramanız açısından oldukça önemlidir.

Gelen Pazarlama

Inbound Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?

Inbound Marketing, en basit tabiriyle müşterinin sizi bulması demektir. Geleneksel satıcının müşteriye gitmesi ve ürünlerini sunmasının yerini Inbound marketing olarak tanımlanan ve müşterileri satıcılara gidip elindeki ürünleri incelemesi ve almasıdır.

Dünyada Inbound Marketing Kavramı

Dünyada bu kavramın doğduğu ve ilk uygulandığı yer olarak Kapalıçarşı gösterilir. Kapalıçarşı’yı gezmişseniz dikkat etmişsinizdir tüm mağazalar en güzel ürünleriyle vitrinlerini süslerler, siz daha o dükkana girmeden içeride ne olduğunu anlarsınız. Vitrinler gayet şık ve cezbedicidir.

Inbound Marketing kavramı internet siteleri üzerinden markalarını duyurmak ve satış yapmak isteyen satıcılar için çok önemlidir.

Bu mantığı sizde web siteniz için kullanmalısınız. Kullanıcılar arama motoruna sizinle alakalı bir kelime arattığında web sayfanızın link, title ve description yapısı, kullanıcı daha sitenize girmeden onu aydınlatmalıdır, bilgiyi en doğru şekilde onlara sunmalısınız.

Kullanıcılara ürününüzün ya da hizmetinizin kalitesini onun kafasını karıştırmayacak şekilde anlatmalısınız. Sayfanıza girdiği andan itibaren ihtiyacı olabilecek her şeyi ona sunmalısınız.

Örneğin alacağı bir ürünle ilgili kafasında oluşabilecek tüm soruların cevabı sayfanızda olmalı. Kullanıcı bir dükkanda olsa merak ettiği her şeyi sorabilir değil mi? Siz de sitenizde kullanıcı için bu yapıyı oluşturun, güven verin. Geri dönüşlere açık olun, müşterilerinizle etkileşim içinde olarak fikirlerini alın. Sitenizde sattığınız ürünler ile ilgili bir blog oluşturun. Ve bu bloğu insanların faydalanıp sizinle etkileşime geçebilecekleri bir yapıya dönüştürün.

Yazdığınız bloglar sayesinde hem daha fazla müşteri çekebilir hem de sektöre sunduğunuz bilgiler ile uzun vadede sektörün otoritesi haline gelebilirsiniz.

Sadece web siteniz üzerinden değil, sosyal medya üzerinden de müşterilerinize ulaşın, markanızı unutmalarını engelleyin, işlerine yarayacak faydalı bilgiler sunun.

Eğer bir e-ticaret sitesi iseniz müşterilerinizin datasına sahip olabildiğiniz için hepsinin doğum tarihleri zaten elinizde olmuş olacak. Onlara doğum günlerinde bir kutlama e-postası atın, o güne özel indirimler yapın. Müşterilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlayın. Umarım faydalı olmuştur.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın