SEM Nedir? Adwords Reklam Önerileri

SEM nedir ? Adwords verdiğiniz para karşılığı sitemizin anahtar kelimelerde çıkmasıdır. Kelimelerin aranma hacmi ve rekabetine göre tıklama başına ücretleri vardır. Adwords gibi ücretli reklam platformları üzerinden yapılan çalışmalara SEM (Search Engine Marketing) denir.

SEM Nedir ? Adwords Reklam Önerileri

SEM Nedir ? Adwords Reklam Önerileri

Adwords’ü, SEO’nun organik olmayan hali olarak tanımlayabiliriz sanırım. Parasını ödersiniz ve siteniz istediğiniz anahtar kelimede bir süre üst sıralarda gözükür. Adwords SEO’ya oranla çok daha fazla maliyetlidir ve organik olmamasından dolayı SEO’dan daha az getirisi vardır. Ama iyi bir SEO uzmanı elindeki tüm imkanlardan faydalanmalıdır. Bu yüzden her şeyden önce SEO uzmanı Adwords tavsiye etmez saçmalığından uzaklaşmalı ve Adwords’ten maksimum faydayı sağlamalısınız.

Tekrar belirtiyorum SEO uzmanı Adwords kullanmaz cümlesinde en ufak bir mantık belirtisi yoktur. Adwords’den faydalanın. Eğer doğru bir strateji oluşturursanız Adwords SEO stratejiniz için çok iyi bir yardımcı kaynak olabilir. Web sitesini şahlandırmak için elinizdeki tüm imkanlardan faydalanmalısınız.

 

Bunu Nasıl Sağlarız?

SEO uzun vadeli stratejiler gerektiren bir süreçtir, 4-5 ay boyunca sıralamalarda önemli bir yer edinemeyebilirsiniz.

SEO stratejinizin başarılı olmasını bekleyip satış yapamamak canınızı sıkabilir ve motivasyon kaybına neden olabilir. Bu süreyi Adwords reklamlarıyla atlatarak sitenizin yükselme sürecinde, reklamlar vasıtasıyla satış yapabilirsiniz…

Adwords’ün tek avantajı satış yaptırması değildir. Ayrıca Adwords üzerinden sitenize sektörünüzle ilgili ziyaretçiler, potansiyel müşteriler gelecek ve dolayısıyla SEO stratejinizin başarıya ulaşma süresi daha da kısalacaktır. Müşterileriniz Adwords ile markanızı tanıyacak ve daha sonra organik olarak gösterilen sonuçlarda da markanızı gördüğünde tereddüt etmeden tıklayabilecek. Ayrıca Adwords üzerinden sitenize gelen ziyaretçilerin sitenizden çıkma oranı vb. istatistiklerle sitenizin kullanıcı deneyimini ne kadar ön plana çıkardığını da test edebilme imkanına sahip olacaksınız ve belki bu sayede sitenizi daha iyi optimize edebileceksiniz.

 

Düşük Bütçeli Adwords Çalışması Nasıl Yapılmalı?

Adwords stratejilerinde bütçeyi çok önceden kestirebilmek pek mümkün olmuyor. Fiyatlar kelimelerin aranma hacmine göre değişkenlik gösterebiliyor. Düşük bütçeyle sitemize maksimum fayda sağlayacak bir strateji geliştirmeliyiz. Long tail olarak bilinen, sektöründe diğer kelimelerden daha az aranan, rekabetin daha az olduğu biraz daha uzun sorgulara yönelmeliyiz.

Örneğin: SEO uzmanı ya da kurumsal SEO hizmeti gibi kelimelerde Adwords reklamı verirsek, zaten rekabet çok yoğun olduğu için olumlu bir dönüş alabilme ihtimalimiz düşük olur.

Ama arama motorlarında üst sıralarda çıkmak gibi long tail kelimeleri tercih edersek hem önümüzde fazla rakibimiz olmaz hem de tıklama başına maliyet oranları çok daha düşük olur.

Bu yüzden long tail bakış açısını benimsemeliyiz. Ürünümüzü sektörümüzdeki profesyonellerin gözüyle değil, potansiyel müşterilerimiz gözüyle analiz etmeliyiz ve onların ürünümüzü ararken kullanacağı kalıplara yoğunlaşmalıyız. Müşterilerimiz yaptığımız işin SEO olarak adlandırıldığını bilmeyebilir. Onun SEO’yu nasıl aratacağını analiz edip o yönde bir Adwords stratejisi geliştirmeliyiz.

Bunu yaparken kelimelerin aranma hacmini öğrenmeyi de ihmal etmemeliyiz. Hiç aratılmayan bir kelime gurubuna reklam vermenin size bir faydası olmaz.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın