Seo Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Seo rakip analizi işlemine başlamadan önce rakiplerimizi tanımalıyız. Bunun için üst sıralarda gözükmeyi hedeflediğimiz anahtar kelimeleri arama motoruna girip çıkan sonuçlar arasında gösterilen siteleri inceleyerek rakiplerimiz hakkında bilgi sahibi olmalıyız.

Hem bu sayede ne kadar şansımız olacağını da göreceğiz.

seo rakip analizi

seo rakip analizi

Rakipleri incelerken bazı kriterleri göz önüne alacağız. Bunlar;

  • Site yaşı,
  • Sitenin indekslenmiş sayfa sayısı,
  • Sitenin içerik oranı,
  • Sitenin aldığı backlink sayısı,
  • Sitenin backlink çeşitliliği,

Bu analizleri yaparken Moz (eski adıyla SEOMoz) ürünü olan Öpen Site Explorer ve SEO Quake isimli araçlardan yararlanacağız. Öpen Site Explorer ücretli bir analiz aracı ama bazı özelliklerinde ücretsiz olarak faydalanabiliyorsunuz.

Arama motoruna matbaa sorgusunu giriyorum ve karşıma çıkan ilk sayfaları incelemeye başlıyorum.

Karşıma ilk olarak istanbulbaski.net çıkıyor. Bakalım rakibimizin Arama motoru optimizasyonu uygunluğu nasıl?

Göründüğü üzere sitenin yaptığı site dışı Arama motoru optimizasyonu çalışması ve backlink çeşitliliği yok. 2 farklı siteden toplamda 30 backlink almış. Bu bizim için bir avantaj. Arama motoru dostu bir backlink stratejisi yapmamız ve sektörle alakalı popüler sayfalar tarafından referans edilmemiz durumunda büyük bir avantaj yakalarız.

Tabi günümüz şartlarında artık backlink kadar önemli olan başka bir faktör daha var. Tabi ki içerik, bu kitapta sadece içeriğin önemine vurgu yapmak için 15-20 sayfa ayırdım.

Evet istanbukbaski.net’in iyi bir SEO backlink stratejisi yok ama muhtemelen kaliteli içeriklere sahipler. Bakalım içerik optimizasyonları nasıl?

Sitenin içerik kod oranı % 45, oldukça iyi bir oran. İçeriğin ne kadar önemli olduğu bir kere daha çıkıyor ortaya. Öncelikle bu oranı geçmeliyiz. Sitemizi özgün içeriklerle doldurup %45 rakamını yakalamak ilk amacımız olmalı. Sitemizin içerik oranını arttırmak için iki yolumuz var.

Ya sitemizdeki hizmetler – ürünler ile ilgili oldukça uzun tanımlar yapacağız, ya da bir blog yapısı oluşturarak, düzenli yeni paylaşımlarda bulunacağız. İkisini birden yapmak çok daha faydalı olur tabi. Bir sonraki seo rakip analizi makalem gene bu linkten takip edebilirsiniz. Yani daha fazlası için beklemeniz gerekecek. Sizlere gene buradan ayrıntılı bir biçimde neleri yapmanız gerektiği hakkında bilgiler vermeye devam edeceğim. Sosyal medya hesaplarımızdan bizi takip etmeyi unutmayın.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın