SEO’nun Önemi ve Arama Motorları Nasıl İndeksler?

SEO’nun Önemi ve Arama Motorları Nasıl İndeksler?

SEO’nun Önemi ve Arama Motorları Nasıl İndeksler?

SEO’nun önemi ; günümüz imkanları dahilinde işletmeler için en kolay büyüme yoludur. Her işletmenin yazılı veya görsel medya üzerinden kendi tanıtımını yapmak için ayıracak milyonlarca lirası yok.

Ama bir yandan da hizmet verebilmeleri için bir takım tanıtım faaliyetleri düzenleyerek markalarını duyurmak isteyebiliyorlar. Ama bir orta yolu bulamadıkları ve medya üzerinden reklamlar için yeterli bütçeleri olamadığı fark edildiğinde çok tutacak projeler bile daha ilk döneminde ortadan kayboluyordu.

Sonra bir şey oldu. 2006 yılı sonlarında internet servis sağlayıcılarının da yeterli alt yapıya sahip olmasıyla bir anda dijitalleştik. Sanal bir gerçekliğin içinde bulduk kendimizi. Bu sanal gerçeklik bize bir şey sundu, fırsat eşitliği.

Google’nin Gözünde Herkes Eşit

Evet, internette herkes eşitti. Tüm işletmeler büyük küçük ayrımı yapılmadan arama motorları gözünde aynı seviyedeydi. O dönemde dijital aramaların tek otoritesi olan arama motorlarının ne istediğine yoğunlaşan ve buna yönelik çalışan tüm işletmeler başarılı oldu. Yani böylelikle organik seo’nun önemi arttı ve siz bundan geri kalmak istemezsiniz. Eğer şimdi bu işlere girmezseniz ileri de bu daha da zorlaşacaktır.

Hepsi şu an kendi sektörlerinin liderleri konumundalar. Bunun tek nedeni interneti iyi kullanmaları yani başarılı bir SEO çalışması yapmaları. Bu markalar televizyonlarda uçuk maliyetlere milyonlarca insana ürünlerini tanıtmak yerine, o ürünleri internet üzerinden araştıran kitlelere yöneldiler. Arama motorlarının şirketlerini tüketicilerle buluşturmaları için uzun vadeli stratejiler yaptılar ve karşılığını aldılar. Bunu siz de kendi markanız için yapabilirsiniz. Arama motorlarına dürüst olun ve onlara bol bol özgün içerikler sunun.

Şehrin en lüks caddesinde 50 m2’lik bir dükkanınız olduğunu düşünelim. Dolayısıyla bu dükkanın aylık kirası da 50.000 lira civarında olsa, gün içinde mağazanıza kaç kişi girer? 1.000 mi? 2.000 mi?

Rakamlar büyüleyici ama maliyeti daha büyüleyici. Ayda 50.000 lira ödemeniz bence çok zor. Ama sıkı durun ürünlerinizi günde 1.000-2.000 kişiye ayda 50.000 liralık bir bedel ödemeden de gösterebilirsiniz. Bunu nasıl yapacağınızı mı merak ediyorsunuz? Tabi ki iyi planlanmış uzun vadeli bir SEO stratejisiyle. Mutlaka ve mutlaka seo’nun önemi bu sebeplerden dolayı oldukça önemlidir.

 

Arama Motorları Nasıl İndeksler?

Arama Motorları Nasıl İndeksler?

Arama Motorları Nasıl İndeksler?

Arama motorlarının indekslenme mantığını anlamanız iyi bir SEO çalışması yapmanız açısından oldukça önemlidir.

İndekslenme, sitemizin arama motorlarının veri tabanlarına kayıt olması demektir. Mesela Google’ı örnek alalım. Google dünyanın en büyük ve en çok kullanılan arama motorudur. Google sitemizi botlar yardımıyla indeksler. Botlar arama motoru algoritmasının bir parçasıdır. Google’ın 3 farklı botu vardır. Başlangıç aşamasında bizi ilgilendiren botlar DeepCrawl ve FreshBot’dur.

Sitenizdeki en popüler ve yeni içerikleri indeksleyene Freshbot’tur. Freshbot sitenizin popülaritesine göre günde 3-4 defa sitenizi ziyaret edebilir. Freshbot sitenizdeki linkleri veritabanına kaydeder ve onları DeepCrawl botu için hazır hale getirir.

DeepCrawl (https://www.deepcrawl.com/) ortalama bir hafta içinde sitenize girer ve sitenizdeki her şeyi indeksler. DeepCrawl çok önemlidir. Sitenizin sağlıklı indekslenebilmesi için Crawl analiz araçlarını kullanın.

Üçüncü Google bot’u ise daha çok internetten oluşturdukları içerikler vasıtasıyla para kazanmak isteyen hitap eden AdSense botlarıdır. Bu botlar sitesine reklam veren Webmaster’lar içindir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın