Yandex Seo Tavsiyeleri

Yandex seo çalışmaları yapmadan önce size tavsiyem biraz aram motorunu tanımanızdır. Yandex ülkemize yaklaşık olarak 7 sene önce girdi. İlk dönemlerinde uyguladıkları aktif reklam kampanyalarıyla bir ara Google’ın tek hakimi olduğu ülkemizdeki arama motoru piyasasında payını %6’lara kadar çıkartmışken bu yıl bu rakam %3’lere düştü. Bunun nedeni markanın bu yıl çok fazla pazarlama alanında kendini gösterememiş olması sanırım. %3 rakamı sizi çok fazla yanıltmamalı. Yandex yeni bir platform ve bu platformun önümüzdeki dönemlerde nasıl bir yol izleyeceği henüz belli değil. Agresif bir stratejiyle bir anda Google’a rakip bile olabilir.

Yandex Seo Tavsiyeleri

Yandex Seo Tavsiyeleri

Bu durumda en iyisi sitemizi Yandex algoritmalarıyla uyumlu hale getirerek bu küçük pastadan bir veya birkaç dilim almak. Yandex algoritması aslında neredeyse Google algoritmasıyla aynı. Yandex SEO çalışmasına başlamadan önce ilk olarak sitemizle Yandex Webmasters arasındaki bağlantıyı kurmamız gerekiyor. Yandex Webmasters arayüz olarak şimdilik pek başarılı görünmese de işlev olarak Google Webmaster Tools’a çok benziyor.

Yandex Webmaster ile sitenizi Yandex’e kayıt ettikten sonra yine aynı panel üzerinden siteyle alakalı pek çok veriye ulaşabiliyorsunuz.

Bu veriler;

  • Hangi anahtar kelimeler aratıldığında gözüktüğü,
  • Hangi sitelerden bağlantı verildiği,
  • Site haritaları,
  • Robots. txt dosyası,
  • Ve site lokasyonu

Yukarıdaki satırları daha da arttırabilirim. Yandex Webmaster arayüzü dışında oldukça başarılı. Tabi iş sadece Webmaster bağlantısıyla bitmiyor. Mesela Yandex favicon’u çok seviyor. Arama sonuçlarında siteleri sıralarken yanlarında faviconları da gösteriyor. Bu bir sıralama faktörü değil ama sitenizin ilgi çekici durması ve tıklanma ihtimalinin artması için gerekli. Link içinde anahtar kelimeyi kullanmak Yandex için de önemli. Tabi abartıya kaçmamak şartıyla. Bir başka faktör de site içinde adres ve irtibat numarasının mutlaka bulunması. Site başlık ve açıklamaları Yandex için de önemli bir faktör. Başlık ve açıklama karakter sınırlamaları Google ile aynı.

Bir başka önemli faktör de aldığınız backlinklerin çeşitliliği. Hep aynı kelime içinde backlink almak yerine sektör içinde olan farklı kelimelerden link almak sizin için daha faydalı olur. Yandex backlink konusunda biraz daha dikkatli.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın