Google Adwords’un SEO’ya Etkisi

Google adwords kullanımının nedenli önemli olduğunu bilmenizi isterim. SEO uzmanları adwords kullanmaz sözü kesinlikle yanlış bir ifadedir. Aksine iyi bir uzman bu işlemin ne kadar değerli olduğunu bilir ve çalışmalarının içerisine Adwords reklam politikasını da katar. Böylelikle çalışmalarında yardımcı bir zincirleme süreci başlatmış olur. Gelin size nedenli faydalı olduğunu anlatalım.

Google Adwords'un SEO'ya Etkisi

Google Adwords’un SEO’ya Etkisi

SEM (SEARCH ENGINE MARKETING) Nedir?

Adwords para karşılığı sitemizin anahtar kelimelerde gösterilmesidir. Kelimelerin aranma hacmi ve rekabetine göre tıklama başına ücretleri vardır. Ücret verilerek yapılan tüm reklam platformlarındaki çalışmalara SEM denmektedir.

Sizlere Adwords’un ne gibi avantajları olduğundan bahsedeceğim. Öncelikle web sitenizi kurdunuz ve yeni bir yapı da olduğundan sitenize girişler haliyle olmayacaktır. Adwords reklamı yaparak potansiyel müşteriler yakalayabilir ve SEO stratejinizin başarı ulaşması süresince size ek destek sağlayacaktır. Böylelikle müşterileriniz Adwords ile markanızı tanıyacak ve daha sonra organik olarak gösterilen sonuçlarda da markanızı gördüğünde tereddüt etmeden tıklayabilecek. Şöyle bir durum da söz konusu Adwords üzerinden gelen ziyaretçilerin sitenizde geçirdiği süre, geçirdiği vakit, hemen çıkma oranı, en çok vakit geçirdiği kategoriniz ve aksi kısımları görme şansınız olacaktır. Böylelikle bunları görme imkanınız olacak ve sitenizi optimizasyonlarını düzeltmenizde ve eksiklerinizi görmenizde büyük etkisi olacaktır.

Adwords’un en anlaşılır ve kısa tanımı SEO’un gibi beklemeksizin mevcut bütçeniz doğrultusunda aramalarda ilk sayfada kalınması olarak tanımlayabiliriz. Parasını ödersiniz ve siteniz istediğiniz anahtar kelimede bir süre üst sıralarda gözükür. Dezavantajı adwords SEO’ya göre daha yüksek maliyetli bir işlemdir. Aynı zamanda 7/24 Google kalmanız gibi bir durum söz konusu olmaz. Aynı zamanda organik bir kelime çalışması yapılmadığından çok maliyetle daha az giriş sağlanır sitenize. Şunu da belirteyim adı üstünde SEO uzmanı dediğimiz kişilerin elindeki tüm imkanları kullanarak kendisine fayda sağlamasıdır. Bu nedenle iyi bir SEO uzmanı Adwords tavsiye etmez gibi saçmalıklara çokta inanmayın derim. İyi bir SEO uzmanı tüm imkanları kullanmasıdır. Buradaki asıl amaç Google ilk sayfada çıkıp durmak değil aynı zamanda satışlarınızı arttırmaktır.

Üzerine basa basa vurguluyorum, SEO uzmanları Adwords karşı değildir. Eğer doğru bir planlama ile yapılırsa çok da faydası olduğunu tekrar belirtiyorum. SEO stratejiniz için Adwords reklamlarını kullanmanızı kesinlikle öneriyorum. Hatta gelen ziyaretçinin ilgili olması bolca vakit geçirmesi sitenizin SEO stratejisine de fayda sağlayacaktır.

SÜRECİ NASIL SAĞLAMALIYIZ?

SEO işlemi uzun vadeli ve sabır işidir. Arama oranı orta ve yüksek olan kelimelerde en az 7-8 aylık bir çalışmanın doğru şekilde yapılması demektir. Tabi süreç bu kadar uzun olunca da bekleyip satışlarınızı yapamamanız biraz can sıkıcı olacaktır.

Bu süreyi kendinize SEO yapıyorsanız veya müşterinize, Adwords reklamlarıyla geçiştirmeniz, hem müşteri kazanmanıza (Satış yapmanıza) yardımcı olacak, hem de sitenize alacağınız doğru trafik ile SEO stratejinize büyük fayda sağlayacaktır.

DÜŞÜK BÜTÇELİ ADWORDS ÇALIŞMASI NASIL YAPILMALI?

Google Adwords de bütçeyi önceden kestirebilmek pek mümkün değildir, bunu öncelikle aklımızın bir kenarına yazalım. Fiyatlar kelimelerin aranma hacmine göre değişkenlik gösterebiliyor. Düşük bütçeyle sitemize maksimum fayda sağlayacak bir strateji geliştirmeliyiz.

Long Tail (Uzun kuyruk) olarak da bildiğimiz bu kavramını anlatalım. En kısa tabiriyle, kendi sektörünüzde diğer bildiğiniz kelimelerden daha az aranan, rekabet düzeyi daha düşük olan ve de daha uzun sloganlara yönelmektedir.

Örneğin: SEO, SEO Uzmanı gibi kelimelerde  Google Adwords reklamı yapmaya çalışırsanız, rekabeti yüksek ve çok yoğun aramaları olduğu için, düşük bütçeniz ile geri dönüş almanızda çok düşük ihtimaldir. Bunun yerine rekabetin düşük olduğu ve daha az ama etkili kelimeler bularak onlara reklam çıkmanız hem kalıcılığınızı arttırır hem de geri dönüş oranlarınız ciddi oranda diğer stratejiye göre daha yüksek olacaktır.

Long Tail kelimeleri tercih etmemiz, hem fazla rakipten bizi kurtaracak, hem de tıklama başına maliyet oranlarınızı çok daha fazla oranda düşürecektir.

Bu yüzden long tail bakış açısını benimsemeliyiz. Ürünümüzü sektörümüzdeki profesyonellerin gözüyle değil, potansiyel müşterilerimiz gözüyle analiz etmeliyiz ve onların ürünümüzü ararken kullanacağı kalıplara yoğunlaşmalıyız. Müşterilerimiz yaptığımız işin SEO olarak adlandırıldığını bilmeyebilir. Onun SEO’yu nasıl aratacağını analiz edip o yönde bir Adwords stratejisi geliştirmeliyiz.

Bunu yaparken kelimelerin aranma hacmini öğrenmeyi de ihmal etmemeliyiz. Sonuçta hiçbir araması olmayan bir kelime gurubunda da reklam vermenizin bir esprisi olmayacaktır.

Mutlaka İnceleyiniz! SEO dostu URL nedir ve nasıl olmalıdır?

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın