En Yaygın 8 SEO Hatası

Öncelikle yapmamanız gereken bazı SEO hatalarını size bu makalemde açıklayacağım.  SEO teknikleri zamanla değişse de, Arama motorlarında ilk sayfada olma popülerliği hızla artmaktadır. Ancak, mevcut olan web sitenizi kullanıcı dostu ve SEO uyumlu optimizasyonları yaparken, bazı yaygın hatalardan kaçındığınıza mutlaka emin olun.  Aşağıda, çoğu insanın yaptığı birkaç yaygın SEO hatası verilmiştir.

En yaygın 8 SEO Hatası

En yaygın 8 SEO Hatası

En Sık yapılan 8 SEO Hatası

 

  1. Anahtar Kelime Seçme (Hatalı)

Doğru içerik oluşturmanız ve içerikleriniz de kullandığınız anahtar kelimeler arama motorları sıralamasında son derece önemlidir. Bu nedenle, doğru anahtar kelimeleri seçmeniz önemlidir. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin önemini göz ardı etmek istemeyebilirsiniz.

 

Sizlere tavsiyem, başlamadan önce araştırmanızı yapmak isteyebilirsiniz. Bu sebeple, Moz, SEMrush, Ahrefs, Google Trends ve Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı gibi birkaç yararlı araç kullanabilirsiniz. Yanlış anahtar kelimeleri seçmek büyük bir hatadır. Bu nedenle sitenizi ve içeriklerinizi oluştururken bunu öncelikli sıraya alıp daha sonra devam etmenizi öneririm.

 

  1. Stuffing (İstifleme) Anahtar Kelimeler

Bir diğer yaygın hata, anahtar kelimeleri aşırı kullanmaktır. Bir içerik içinde aynı anahtar kelimeleri çok defa kullanmak, arama motorları tarafından spam olarak kabul edilir. Yani, arama motorlarında sıralamanıza zarar verir ve sıralama kaybı yaşarsınız.

 

İdeal olarak, anahtar kelime yoğunluğu %0.5 ila %1 olmalıdır. Google, Latent Semantic Indexing (LSI) adlı bir teknikle anahtar kelimelerin aşırı kullanımını tespit edebilir. Ayrıca bu size verdiğim oranlar aslına bakarsanız makalenin yoğunluğa göre değişmektedir. Yani her makalede %0.5 ve %1 olarak kullanamazsınız. Bazen arama yoğunluğuna bağlı olarak arttırılıp azaltılabilir.

 

  1. Alakasız İçerik Oluşturma

Başka bir yaygın hata, içeriğinizle alakasız içerik üretmektir. Google gibi arama motorları, bu sayfaları yalnızca alakalı anahtar kelimeler ve içerik içeren çevrimiçi arama yapan kullanıcılara sunar. Yani kısaca, web sitenizin hangi kelimede çıkmak istiyorsanız ona uygun içerikler üretmelisiniz. Blog tarafınızı sırf aktif tutmak için olur olmaz içeriklerle doldurmanız size zarar getirecektir. Az öz ama çıkmak istediğiniz kelimelere uygun içerikler üretip sitenize ekleyiniz. Bunun haricinde kesinlikle farklı içerikler kullanmayın. Google sanıldığının aksine bir makalenin değil sitenin içerik ortalaması alır ve sıralarda ona uygun yere konumlandırır. Bu sebeple özgün, size özel, kelimenize özel içerikler üretiniz. Aksi halde anahtar kelimenizle alakalı içerik bulamazsa, Google’da çıkamazsınız.

 

  1. Özgün Olmayan (KOPYA) İçerik Yayınlama

Bu konu tamamen web sitenizin içeriğinin kalitesiyle alakalıdır. Web sitenizde yayınlamış olduğunuz içerik kesinlik ve kesinlikle orijinal olmalıdır. Aksi halde Google tarafından Kopya içerik yayınlamaktan cezalandırılırsınız. Bu sebeple, başka bir siteden içerik alıp sitenize koymanız iyi bir fikir değildir.

Kopya içerik zaman kaybı olduğu gibi aynı zamanda da gerileme demektir.  Bu nedenle özgün içerik oluşturmanız daha uygundur. Eğer kendiniz bir makale yazamıyorsanız, makale yazarları bulabilir ve web sitenize uygun içerik hazırlamasını isteyebilirsiniz. Bu şu an da en çok yaygın kullanılan yöntemler arasındadır.

 

  1. Başlık Etiketleri ve Meta Açıklamaları Kullanmamak

Özensiz bir web sitesi ve ucuz yollu yapılan web sitelerinde en çok karşılaştığımız hataların başında geliyor. Meta açıklaması ve Başlık etiketi kullanmadan siteyi yapmalarıdır. Kullanılması SEO açısından oldukça önem arz etmektedir. Mutlaka kullanınız.

Bir diğer hata ise, resimlere etiket eklemeyi unutmaktır. Buradaki halen devam eden sorun, Arama motorları resimlerdeki metni okumayı halen tam anlamıyla beceremediklerindendir. Son zamanlarda bunu okuduğu söylense de halen etiket kullanma tavsiyeleri devam edilmesi, bu sorunun tam anlamıyla çözülmediğinin birer kanıtıdır.

Bu nedenle arama motorlarına resimlerinizin ne hakkında olduğunu bilmelerine yardımcı olmak için alt etiket kullanmayı unutmayınız.

 

  1. Düşük Kaliteli Geri Alma

En büyük ve sıklıkla rastladığımız hataların başında gelmektedir. Backlink alımları yaparken, çok sayıda almak yerine birkaç kaliteli web siteden almanız yeterlidir. Özellikle de sektörünüzle alakalı bulabilirseniz çok daha fayda sağlayacaktır. Düşük kaliteli URL ve DR düşük SPAM score yüksek olan sitelerden geri dönüş linki almanız size faydadan çok zarar verecektir.

Özellikle size tavsiyem bir web sitesinden backlink alırken Ahrefs ve Moz gibi sitelerden alacağınız siteyi kontrol edip, sorunsuz ise almanızı öneririm. Ben bu şekilde yaparak çok daha hızlı kelimelerde yükseldiğimi bilirim.

Size tavsiyem, iyi bir üne ve yüksek sıralamaya sahip sitelerden backlink almanızdır.

 

  1. Çok fazla Dahili Bağlantı kullanma

Web sitenizde iç bağlantılar oluşturmanız iyi bir sıralama için önemlidir. Tek yapmanız gerekn şey, bloğunuzda oluşturduğunuz içeriğinizden, çıkmak istediğiniz içeriğinize bir backlink vermeniz olacaktır. Ancak bunu yaparken aşırıya kaçmamanız ve sürekli aynı kelimeler üzerinden backlink vermemeniz son derece önemlidir. Unutmayın, aşırıya kaçmadan doğal bir link yapısı oluşturunuz.

Arama motorları için değil kullanıcı odaklı bir web sitesi oluşturmaya odaklanmanızı tavsiye ederim.

 

Mutlaka İnceleyiniz! Backlink Alma

 

  1. Güncel Kalmak

Bildiğiniz gibi Google sürekli olarak gelişen bir algoritmayla kendini yenilemektedir. Her geçen gün geçtiğimiz SEO teknikleri önemini yitirerek yenileri gelmektedir. Şu an yaptığınız SEO teknikleri birkaç yıl içerisinde önemini yitirir. Bu sebeple yeni güncel SEO teknikleri takip ederek sitenizi, içeriğinizi ve backlink alma mimarinizi yenilemeniz gereklidir.

Tüm işlemlerinizi not almayı ve yeni güncel bilgileri takip etmeyi unutmayın.  En yaygın olarak bilinen, 8 SEO hatası makalemiz umarım sizlere faydalı olmuştur.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın